čtvrtek 2. července 2015

Útrapy s agenturou a vyplňování vízové dokumentace

Hezký den, stále ještě z Česka :)

Ještě před tím, než odletím (což se stane už za chvíli- mé odpočítadlo hlásí 45 dní do odletu), aby blog nezůstal úplně prázdný, chci sepsat, co předcházelo tomu, že třeba za 18  dní mířím na ambasádu a jakou agenturu jsem si vůbec vybrala?

Začnu agenturou, protože to je gré celého aupairkovského programu. Na jedné skupince na FB se vedou diskuze, která agentura je lepší, a proč?
Popravdě, podle mě je to jedno. Každá poskytuje něco jiného a cenově? Ve výsledku všechno vyjde tak nějak stejně....Pro představu agentur, které po světě, zaštiťující aupairky, najdete spoustu. Jen pro představu, u nás jsou velmi populárnín AuPair Care, Culture Care a AuPair in America.
Já, jelikož jse rodinku měla vybranou předem  (a po tom, co slyším, jak holky procházejí výběrkem, díky Bohu za to), jsem měla jasné, že musím před AuPair in America, kterou u nás v ČR najdete u agentury Cool Agent. Musím říct, že pracovníci, teda alespoň ty v Brně, jsou holky na svém místě. Ochotné, milé a velmi vstřícné. Za mě mají velké 1*. Ještě před tím, než jsem byla oficiálně schválená agenturou tomu všemu předcházela nekonečná dokumentace. Těch papírů, které musíte vyplnit před je opravdu hodně...a nejen papírů. Ale myslím, že to za to stojí :)
Nakonec jsem i já byla přijatá a mohla jsem udělat ten slavný "match" s rodinkou... a začít papírovat znova, tentokrát na víza J1.
První společný Starbucks s Hančou :) Úsměvy budoucích AuPairek

Víza J1

Že vyplňování vízové dokumentace na internetu není žádná sranda, to vám určitě potvrdí spousta z nás. Já jsem tohle vyplňování absolvovala už jednou, při žádání o víza B2. Není tam sice nic, čemu by nešlo rozumět, ale člověk musí dávat velký pozor, co vlastně vyplňuje a do jaké kolonky. Všechno mi ale zabralo kolem hodinky času. Což na tu hrůzu jde :)
Pokud někteří z vás třeba zvažují, jestli do USA odjet nebo ne a vaše angličtina není nejlepší, nebojte, myslím, že to zvládnout jde.
Pak už následovalo jen nahrátí fotografie na víza. Letos to, kupodivu, ťuk ťuk, šlo docela v pořádku a já tak mohla žádost odeslat, zaplatit a vybrat si termín schůzky. Zděšení přišlo teprve ve chvíli, kdy jsem si termín schůzek otevřela a první možné bylo: 10. srpna, tedy TÝDEN!!!! před mým odletem. Začal mě polévat studený pot a v duchu ( i nahlas) jsem si říkala, že to přece není možné stihnout.
Bylo to zrovna v době, kdy celosvětově nefungovalo vystavování víz, takže se termíny plnily velmi rychle. Štestí bylo takové, že systémy se rozeběhly a mě tak návštěva čeká 21.července. Lehce nervózní, ale s příslibem, že si užiju den společně s Hančou (nová aupair kámoška, u které doufám, že odletí co možná nejdříve po mě, abysme si mohly společně naplánovat nějaké ty meetingy nebo dovču), se začínám i docela těšit...

Žádné komentáře:

Okomentovat