středa 22. července 2015

Cesta do velkoměsta za vízem...

Píše se 20. červenec 2015 14:10 odpoledne a já se vydávám na svoji první část cesty- do Brna za Hančou, u které dnes budu nocovat a která mi bude v další dni oporou. Cesta je perná, jelikož 3 hodiny v úmorném vedru jsou nekonečné. Po výstupu je plán jasný. Jít se zchladit do Vaňkovky a pokud to půjde dobře, vybrat si i nějaké sandálky. S velikostí 42 to není žádná loterie, přebírání ve výprodejích už vůbec ne, proto, když zavolá Hanka že už si jde pro mě :) ji zlanařím na výlet do dalších obchodů :) A tak, abysme se pořádně uchodily a unavily a pak i dobře spaly ( hahahha, tohle zpětně beru jako dobrý vtip) se vydáváme na hon za boty. Je to fajn, až na chvíli, kdy zjišťuju, že by se mi hodily vytištěné fotky na ambasádu, které jsem tak trochu zapomněla- nervy začínají pracovat naplno a tak s Hankou, o půl 9 večer zjišťujeme, u kterého foťáka ještě budou mít otevřeno, nasedáme na autobus a míříme zpět do Vaňkovky, kde otevřeno mají- ale foták se přestěhoval!!! Grrrrr. OK, fotky budou muset počkat na zítra...NERVY NERVY NERVY
Hladové nakoupily a mířily domů, kde začínaly vařit, otevřely si vínko a kecaly a kecaly (to bysme nebyly my, ženské :D). Já u toho všeho kontrolovala dokumenty, stříhala vytištěné fotky z velikost 5,4 cm x 7,4 cm na 5 x5 a docela se u toho všeho nasmála, když jsem pak porovnávala své pokusy :D Každopádně, až se budete chystat vy, nenechávejte to na poslední večer :D (teď už se tomu všemu směju, ale věřte, že mi dobře vůbec nebylo). Co teda bylo potřeba?

1. DS- 2019 form, kterou dostanete od agentury
2. DS- 160 form, který si vytiskněte po vytvoření žádosti o vaše vízum
3.Doklad o zaplacení víz a data vaší schůzky (na mail vám dojdou čárové kódy, kterými se možná budete muset prokázat při vstupu na ambasádu)
4. SEVIS doklad o zaplacení- přijde společně  v balíčku s DS-2019 form
5. Váš PAS!!!!
6. A fotku :) Stačí jedna!
Možná po Vás budou chtít i placement letter nebo nějaké zpětné vazby v ČR, po mně je ale nikdo nechtěl

Všechny dokumenty asi 5krát zkontrolovány, nachystány a nervy postupně, pod sklenkou vína byly lepší :) Do postele jsme se dostaly až po 12... :D no, čekala na nás krátká noc.
Na cestě do Prahy

Ráno bylo kruté, ale díky příjemné společnosti a Student Agency jsme se dokodrcaly po naší vyhlášené dálnici až do naší Matičky Prahy. Pomalu se procházely, hledaly, kde bych se nechala vyfotit, až nakonec slovo dalo slovo a my našly fotografa, který má otevřené od 8:30, bomba! Stála jsem tam na čas, jako hodinky, jeden záblesk, tisk...8:35 jsem byla venku a spokojená s výsledkem. A tak jsme se vydaly na ambasádu, s Národní třídy na Malostranské náměstí je to č.22 kolem 6-9 min a tak jsem kolem 9 už nervózně přešlapovala před ambasádou. Hanka se vydala na vycházku a já pomalými krůčky do prvního patra. První jsem své dokumenty (ano, i ještě teplou fotku) dala velmi milému panu úředníkovi, který na mě mluvil celou dobu česky :) Posadila jsem se a za 5 min si mě už k okýnku č.5 volala milá paní úřednice, která chtěla sejmout otisky prstů. Nervozitou jsem jim to tam málem rozlámala :) a tak mě musela neustále upozorňovat, že je to opravdu drahá hračka :D no jo, to bych nebyla já...ale docela jsme se spolu zasmály a já už čekala na pohovor, ten opravdový. Měla jsem trochu strach, protože už mám v pase jedno vízum a to B2, ale paní byla úúúúúplně senzační a i když zjišťovala proč a jak, tak mi nakonec víza schválila a ještě doporučila, abych přehodnotila své budoucí plány a studovala PhD. v Texasu. VISA APPROVED!!! Yay!!! 
Teď už jsme si svůj den mohly jen parádně užít. Procáraly jsme Prahu, udělaly pár fotek :)

Foto s hradem nesmé chybět

A Krtečkem, věrným kamarádem českých dětí také NE!

 a parádně se nadlábly. Nakonec jsme to obrátily směr Brno už ve 2, místo plánovaných 2:30 a dobře jsme udělaly, ten další totiž měl parádní zpoždění!
U Hanči na bytě jsme se lehce občerstvily, odpočinuly a já o hodinku a půl později nasedla do autobusu směr DOMŮ, na posledních 26 dní...
Jaké jsou mé plány na poslední dny a co si balím s sebou? .....to vše zase v dalších článcích :)

Na závěr bych ráda vyslovila jedno velké DÍKY HANCE za její skvělou péči, ochotu a prostě za to, že je!!! Už se těším na naše další setkání, zážitky ( a snad co nejdříve) už i z USA :)

Žádné komentáře:

Okomentovat